Jak poznáte krizi vztahu?

Chcete-li krizi předejít či úspěšně řešit, musíte ji nejdříve rozpoznat a uznat, že váš vztah má nějaký problém. Občasná hádka není krize vztahu. Jak tedy poznáte opravdovou krizi vztahu?

Pročtěte si tyto příznaky nastávající či probíhající krize vztahu, a pokud v nich poznáte svůj vztah, jednejte včas a krizi vyřešte.

Už to není my, ale já a on(a)

Ztrácí se z vašeho vztahu duch společného soužití? Považujete se stále za pár, nebo už hrajete spíše každý sám za sebe a žijete si více svým životem bez výrazné spoluúčasti toho druhého? Pokud ano, máte problém a značí to krizi vašeho vztahu.

Ze spoluhráčů se stali protivníci

Partneři by spolu měli spolupracovat, a když se objeví nějaké neshody, měli by se je snažit vyřešit ke spokojenosti obou partnerů. Co když tomu tak ale není? Co když se z vás postupně stávají více protivníci, než partneři? Neustále si oponujete? Má jeden z vás potřebu nad svým partnerem zvítězit? To by se ve zdravém partnerském vztahu dít nemělo.

Už necítíte potřebu být partnerovi nablízku

Na počátku vztahu máte potřebu strávit se svým partnerem každou volnou chvilku. Je přirozené, že s tím, jak se váš vztah vyvíjí, tato potřeba mírně klesá. Občas je potřeba si najít volnou chvilku jen pro sebe a odpočnout si. Potřeba být partnerovi na blízku by však neměla úplně vymizet. Pokud zjistíte, že vám partner vlastně vůbec nechybí, značí to problém.

Žijete vedle sebe jako kamarádi

Připadáte si už jen jako kamarádi, kteří tak nějak vedle sebe žijí v jednom bytě? Přestali jste se dotýkat, líbat a hladit. Partner už vás sexuálně nepřitahuje?  Jste k sobě neteční a reagujete podrážděně, když po vás partner chce intimnosti? To bývají první náznaky nadcházející krize vztahu.

Nechce se vám řešit problémy partnera

Pokud si váš partner nechce na vás udělat čas, když ho opravdu potřebujete, nebo naopak, pokud vážně nemáte chuť se teď věnovat partnerovým problémům a věnovat mu chvilku svého času, máte problém. O tom by přece měl vztah být. Měli byste být schopni se spolehnout na svého partnera, že si na vás najde chvilku čas a bude se vám věnovat.

Vzájemná nevšímavost

Všimnul si váš partner na počátku vašeho vztahu každé maličkosti? Pochválil vám nový účes či stylové oblečení? A dělá to i nadále, po delší době společného soužití? Pokud se takováto základní všímavost z vašeho vztahu pomalu vytrácí, obvykle to značí nějaké hlubší problémy.

Nechuť ke společným aktivitám

Trávení společného času by mělo patřit mezi velice příjemné aktivity obou partnerů. Pokud jeden z vás nebo oba dva ztrácíte chuť trávit společný čas se svým partnerem, je to známka, že váš vztah již není takový jako dřív. Dejte si pozor.

Styl komunikace

Mluvíte spolu slušně a mile, nebo se do vaší komunikace pomalu ale jistě vkrádají úsečnost, ironie a sarkasmus? To, co dříve byla slušná a upřímná žádost, se změnilo v suchý příkaz? Pokud se vám dříve něco nelíbilo, snažili jste se to partnerovi sdělit mile, tak aby ho to příliš neranilo. Změnilo se to a teď spíše utrousíte ironickou poznámku bez ohledu na svého partnera?

Objevují se zabijáci lásky

  • Věčná kritika partnera
  • Upozorňování na chyby a slabiny

Pokud se některý z partnerů chová jako věčný kritik a neustále pouze poukazuje na nedostatky toho druhého, již nedává společnému vztahu šanci.

Co s tím?

Jsou vám některé z výše uvedených příznaků povědomé z vašeho současného vztahu? Pokud ano, máte štěstí, že jste je rozpoznali dříve, než bude pozdě. Promluvte si se svým partnerem a pokuste se vyřešit problémy ve vztahu. Pokud máte o svůj vztah opravdu obavy, vyhledejte odbornou pomoc. Kontaktujte mě a já vám pomohu předejít či vyřešit krizi vašeho vztahu. Díky mnohaleté zkušenosti v tomto oboru již vím, co v kterých situacích pomůže.

autor článku: Karel Chába

Související články:
V jakém období vztahu přichází krize?
Jaký udělat první krok, když nastane krize vztahu?

Novinky
na váš e-mail.:

Jak zvládat partnerské vztahy

Informace o zpracování osobních údajů
Zadat váš email

Zaslat na email

vytisknout

151 komentářů u „Jak poznáte krizi vztahu?

    kosinka Listopad 26, 2011

    našla jsem se!!! že se s partnerem kritizujem on mě neustále lže nebo říká polopravdy a já si připadám podváděná..a už když promluví tak se stavím do pozice,že mu nedůvěřuju..on má neskutečnou vlastnost i když ví,že lže je schopen se hádat a nechat to dojít do extrému,že já v zoufalosti pak někomu koho se to týká(maminky,přátel) zavolám a utvrdím se v jeho lži…stydím se za to jak se chovám neznám se taková ale nevím jak mu říci,že si ho potřebuji vážit a že spolu budem hrát čistou hru a táhnout za jeden provaz a né jít proti sobě…já se vždy urazím (raději) jdu stranou než abych řekla něco zlého…měla jsem 20let manžel,pak jsem 3roky byla sama a a nyní rok a půl jsem s tímto partnerem..neuznává psychology a poradny vysmívá se mě,že je to ubohost,,,,prosím o pomoc..Kosinka
      Karel Chába Prosinec 1, 2011

      Dobrý den, ve vaší situaci bude velmi složité cokoliv řešit. Je to tak proto, že partner se bude bránit novým věcem. Nechce si nechat poradit od odborníků a bude se bránit i vašim návrhům na řešení problému. Doporučuji vám jako první krok, si opravdu bez emocí zvážit, zda vám tento partner a vztah za to stojí. V tomto článku najdete inspiraci na co se zaměřit http://www.partnerske-vztahy.eu/jaky-udelat-prvni-krok-kdyz-nastane-krize-vztahu/ . Pokud se rozhodnete setrvat, tak si budete muset ujasnit, jak ve vztahu žít. K tomu vám poslouží tento článek http://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/. Nicméně zvažte to opravdu dobře, neb pokud partner nejeví zájem o zlepšení vztahu, tak není prakticky žádná šance na dlouhodobou změnu. Přeji vám, abyste byla silná.
    Roman Prosinec 18, 2011

    Naprosto Vás chápu,měl jsem to samé,kdy moje o dost starší partnerka neustále lhala a zatajovala,jenom proto aby mohla trávit čas po restauracích.Návraty ze služebních cest končili vždy s ´´ kamarádkou v restauraci ´´ . Diskotéky a bary nevyjímaje.Časem jsem ztratil ůplně důvěru a za každým slovem hledal jenom lež.Když jsem se narovinu zeptal že jsem se doslechl že zase byla tam a tam,bylo my ostře řečeno že se my nemusí zpovídat co dělá ve svém volném čase.vždy jsem se pohádal a vypadal podle ní jako psychopat.jenom že ona si vůbec neuvědomovala že jsem ji miloval a takové chování my moc vadilo.Nedokázala nic pochopit a vždy se urazila a nemluvila.Asi dvacetkrát mě znovu stáhla zpět k sobě ale intervali se stále zkracovali,jako by my to dělala naschvál.Můj pocit-měla mě aby nebyla sama a zpětně mohu říci,že takový vztah kdy si neváží partnetra,nemá smysl.Nemáte se za co stydět,znám ten pocit jak dokážou tyto lži vyprovokovat slušného člověka.a drahá polovička už je sama a mám klid.Bolí to ale je my lépe.Existuje krásné přísloví– Ve vztahu táhnete na káře svého milého a měli by jste se často otáčet za sebe,aby jste viděli,jak se mu daří.janak ho po cestě můžete stratit 🙂
      koko Prosinec 13, 2012

      Jsem na tom podobně. S manželem jsme spolu pět a půl roku a poslední dobou si už nějak nerozum íme. Dost často mi lže přitom ví že se to třeba dozvím.Co se týče peněz na potřebné věci,tak utratí za alkohol a trvdí že ty peníze pořád má,přitom z jeho věcí cítím hospodu. Co se týče dalších věcí – sliby. Ty taky nedodrží. Někomu něco slíbí,nedodrží to a já pak vypadám s prominutím jak debil před těma lidma,co jim něco slíbil. Už si ani nemáme co říct,spíš se pořád hádáme a nedokážem se dohodnout.Přes měsíc spolu nemáme intimní vztah,protože na něj nemám náladu. A když jsem doma sama tak je mi celkem dobře a když se muž vrátí,okamžitě cítím zase to napětí.Prosím o radu chci manželství zachránit.
    Lucka Leden 1, 2012

    Dobrý den,už asi měsíc mezi mnou a mým partnerem bylo strašné napětí.Neměli jsme na sebe vůbec čas,začli jsme vídat jen jednou týdně a já byla vždy akorát tak naštvaná,když jsem byla s ním,že se vídáme tak málo.Takhle to bylo pořád až to došlo k tomu, že přítel si chtěl dát pauzu – nebo tak nějak.Že toho je ted na něj hodně.Má 2x denně treninky,do toho studuje VŠ,ten měsíc byl nemocný, rodiče neměl doma,nevěděl zda mu na fotbal prodlouzeji smlouvu,zkoušky a přes to všechno jsem do něj hučela já, že ho chci vidět,on se snažil aspon se vidět jednou týdně tedy, ale ja si ten problém,že toho má tolik neuvědomovala a až ted mi to došlo,potom co si chtěl dát pauzu. Víte píšeme si smsky,říká mi, že hodnějšího člověka jako já ještě nepotkal,že by se mnou chtěl založit jednou rodinu, ale že ted toho má strašně moc. Poradte mi prosím co mám dělat..jestli třeba mu jednou za měsíc napsat, jestli se nechce sejít . Já bych to chtěla dát celý zase dohromady, jen nevím bohužel jak, nechci na něj tlačit, ale taky nechci, aby se náhodou stalo tím,jak se nebudeme ted vídat to, že se vytratí z jeho pohledu fyzická přitažlivost. Ted jsme spolu akroát rok a nechci to zahodit..:( Co mám tedy dělat?Děkuju.
      Karel Chába Leden 3, 2012

      Dobrý den, vím, že je to pro vás složité, nicméně netlačte. Váš strach, že o něj přijdete vám jen škodí. Dejte mu čas. Nechte ho vydechnout. Dohodněte se na přechodném stavu, jak se máte jeden ke druhému chovat a dodržujte to. Pokud má o vás zájem, tak se bude chtít vrátit. Svou hodnotu pro něj budete mnohem více demonstrovat tím, že ho pochopíte a vyhovíte mu. Držím palce.
    Lucka Leden 25, 2012

    Bohužel na nás sedí skoro všechny body. Jsem s partnerem 10let, mám 28let, on 36. Dostali jsme se do této fáze a já nějak už nemám chuť v tom dále pokračovat, on ano. Tak bych prosila o radu, zda to má cenu. Už před pár lety jsem skončila mluvit o svatbě, aby neměl pocit, že ho do něčeho nutím. Děti bych už chtěla, ale on, že je na to ještě brzo. Nebydlíme ve svém, ale v pronájmu. Už 6let! Na svoje bydlení prý nemáme. O budoucnosti nemluví, to mu vyčítám. A když už jsem ho přinutila mluvit o něčem, tak se to stejně nestalo. Asi to jen řekl, aby měl klid. Komunikovat nemáme problém, říkám, co potřebuji, ale výsledek je nulový. Navíc je nespolehlivý a nezodpovědný, už mu ani nevěřím. Co dál?
      Karel Chába Leden 26, 2012

      Dobrý den, pokud má vztah fungovat, tak je nezbytné ho budovat (neustále) a to naplňováním potřeb jednoho i druhého, plánováním a sdělováním si představ. V opačném případě žijete s někým a nevíte, na čem jste. Vy se neshodujete v zásadních otázkách, potřebách. On dítě ještě nechce (je otázkou, zda to není výmluva), vy ano – nenaplněná potřeba + nejistota. O budoucnosti mluvit nechce, vy ano – nenaplněná potřeba + nejistota. Když něco slíbí, tak to nedodrží – nenaplněná potřeba + nejistota. Nevěříte mu – nejistota, strach. Myslím, že to má velkou vypovídající hodnotu. Nicméně před vaším rozhodnutím vám doporučuji si přečíst tyto články http://www.partnerske-vztahy.eu/jaky-udelat-prvni-krok-kdyz-nastane-krize-vztahu/. Pokud se po přečtení tohoto článku rozhodnete ukončit vztah, tak nemusíte číst ten další. Pokud ještě chcete zkusit vztah napravit, tak čtěte http://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/. Držím vám palce.
    Karolína Leden 31, 2012

    Dobrý den,mě je 21, přítelovi 24. Jsme spolu 6 let a dvakrát jsme měli pauzu, poslední byla před dvěma lety. Od té doby bylo vše v pořádku,ale tak před půl rokem jsme se začali hádat, mám takový dojem, že máme každý jiný názor na život, máme jiný zájmy a hlavně jiný přístup k životu a kvůli tomu se hádáme kvůli úplně běžným věcem. Když si vyprávíme o práci, tak to toho druhého nikdy nebaví. Přítel,ale nikdy v ničem nevidí problém,myslí si, že ostatní mají i horší problémy,takže tohle přehlíží a chce semnou být. Nepřijde mu, že máme problém. Přijde mi, že si myslí,že mě takový věci napadaj,protože nevim, co chci. Jsem na to většinou sama, rozhodnutí o vztahu dělám já. On je spokojený
      Karel Chába Únor 1, 2012

      Dobrý den, pokud se rozcházíte v tak zásadních věcech, jako přístup k životu, názorech na život, tak budete jen velmi složitě hledat ve vztahu pohodu a souznění.
    Lena Březen 13, 2012

    Dobry den, nase manzelstvi prochazi krizi (coz tedy manzel odmita videt), ale mame male dite a nechci to resit rozvodem, dokud nevyzkousim vse, i kdyz je pro me souziti opravdu dost tezke. Intimne spolu uz 2 roky nezijem (manzel nechce) a citim velke odcizeni, netravime spolu temer zadny cas. Manzel tvrdi, ze me miluje, ale jeho chovani tomu vubec nenasvedcuje. Prijde domu (kdyz maly uz spi), vynada za kazdou drobnost (neumyte nadobi…), naji se a jde si k sobe do pracovny, kde stravi zbytek vecera. kdyz ho o neco poprosim, vetsinou to neudela, ikdyz jde treba o umyti nadobi, kdyz mam do krve popraskane ruce od ekzemu. Domacnost a dite jsou pry moje starost.Mne je 31, jemu 39 let.Dekuji
      Karel Chába Březen 14, 2012

      Dobrý den, jsou zde dvě věci. Partner opravdu může věřit, že vše je v pořádku. Nebo, že situace není tak vážná, jak vy si myslíte. To, že vám vztah připadá špatný a nefunkční, nemusí být i jeho úhel pohledu, i když se to zdá šílené. Druhá věc. Pokud jeden z partnerů nechce, tak se ten druhý může snažit seč mu dech bude stačit a nic se nezmění. Navrhněte konkrétní kroky, které povedou k nápravě. V rámci těchto kroků by mohla být i návštěva u odborníka. To by vám mohlo hodně pomoci. Pokud se ovšem i po těchto navržených krocích nic nebude dít anebo nezmění, tak s budete muset zařídit bez ohledu na manžela.
    Dana Březen 22, 2012

    I náš pohádkový vztah(11let),který každý považoval za vzor,se dostává do krize.Z pozorného a milujícího patrnera se mi manžel proměnil v člověka,který je nevšímavý.Prý mě miluje,ale ne tak,jak bych teď chtěla.O Vánocích jsme vedli vážný rozhovor,o tom,že spolu trávíme stále méně času,že se spolu ani nemilujeme,neumíme se spolu už zasmát.Pohltily nás finanční povinnosti a péče o naše dva malé syny.Situaci nepřispěl ani fakt,že si manžel našel druhé zaměstnání.Trpíme tím,že nejsme spolu.Já tím,že pro něj nejsem žádaná a už vůbec středem jeho pozornosti,kterým jsem dříve byla.On vyčerpáním,únavou.Tvrdí,že od toho vánočního rozhovoru přišel o iluze o našem vztahu a nemůže ke mně najít cestu.Díky
      Karel Chába Březen 23, 2012

      Dobrý den, každý vztah začíná za určitých podmínek. Ty se přirozeně v čase mění (děti, více práce atd.). Ovšem jen málokterý pár na to zareaguje. Vztah se začne odsouvat na druhou, třetí kolej. Také se mění v čase výrazně role. Vy už nejste jen přítelkyně, nicméně i matka atd. Je tedy nutné si tyto věci nejen uvědomit, ale také na ně reagovat. Musíte si ujasnit vzájemně, co od vztahu a partnera za těchto změněných podmínek chcete. Pokud ovšem váš partner říká, že nemůže najít cestu, tak by si měl nejdříve ujasnit, zda chce ve vztahu setrvat. Viz článekhttp://www.partnerske-vztahy.eu/jaky-udelat-prvni-krok-kdyz-nastane-krize-vztahu/ . Pokud chce, tak si udělejte dohodu o budoucím fungování vztahu, viz http://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/ . Držím palce.
        Dana Březen 26, 2012

        Děkuji za odpověď. :)Bojujeme dál,snad se nám to všechno podaří přestát spolu,tak jak jsme si kdysi slíbili.Snažíme se opravdu hodně oba dva,jen nám to stěžuje ta situace s minimálním společným časem.Za poslední rok se nám toho stalo tolik negativního (manželovi zemřela maminka,přišly velké dluhy,netrávíme spolu ani zlomek času, co dříve),tak to s námi pěkně zahýbalo.Jen doufám,že si manžel uvědomí,že patří stále ke mně a že tady není jen pro finanční zajištění rodiny.Snažím se vytvořit mu doma opravdové zázemí a „netlačit na pilu“.Naštěstí spolu o všem dost mluvíme,tak tu snad naděje na záchranu ještě je.:)Ještě jednou děkuji za radu a všem,co jsou v podobné situaci držím pěsti!!
    Ilona Duben 3, 2012

    Dobry den, poznali jsme se s partnerem ve veku on-45, ja-35. Jsem dost tolerantni a trpeliva, tak jsem si jeho nekomunikativnost a prilis caste vypadky v sexu omlouvala tim, ze byl dlouho sam a snazila jsem se ho ‚naucit‘ jak si to ve vztahu predstavuji ja. Nejvetsi problem vidim v tom ze spolu nemame vubec zadny intimni zivot. Jednou za cas, kdyz uz jsem vystresovana, tak to emocionalne probereme (ja brecim), on slibi, ze s tim neco udela, a tim to konci. Jeho nezajem o nas intimni zivot pro me znamena nezajem o me. Jsme spolu 3 roky a ma trpelivost je u konce. Nechci ale vztah mavnutim ruky ukoncit, je to jinak moc hodny clovek a mame spolu 10mesicni dcerku. Jsem v koncich !!!
      Karel Chába Duben 3, 2012

      Dobrý den, sice nechcete ukončit vztah, nicméně máte toho dost. Budete muset udělat zásadní rozhodnutí. Pokud je vztah na konci a vy se nedokážete rozhodnout, tak budete dál trpět. Vím, že je to někdy hodně složité a bolí to. Doporučuji vám, abyste vyhledala kouče partnerských vztahů a nechala si pomoc. Čím dříve to začnete řešit, tím dříve se vám uleví. Musíte udělat první krok. Pak už je to mnohem snažší. Držím vám palce.
        Ilona Duben 4, 2012

        Dekuji za odpoved. Dala jsem ji partnerovi precist. Sebrali jsme odvahu a sedli jsme si spolu k pocitaci a procetli a prodiskutovali informace ohledne partnerske krize na vasich strankach. On souhlasil, ze se na nasem vztahu musi pracovat a je ochotny do toho se mnou jit. Nevime sice uplne jak zacit, ale snad se nam to podle vasich rad povede a zvladneme to sami.
        P.S.: Uz je na ctvrtek objednany k lekari a snad to tentokrat dotahne dokonce. Jeste jednou dekuji za vas cas.
        Ilona
          Karel Chába Duben 4, 2012

          ….výborně. To nejdůležitější jste udělali, začali jste situaci řešit. Držím palce.
    Andrea Červenec 5, 2012

    Dobrý den, posledních pár měsíců pozoruji na mém vztahu s partnerem, že se od sebe oddalujem. Dřív jsme si o všem povídali, on byl pozorný ke mě a já k němu, ale za poslední dobu nic, moc se semnou nebaví, komunikace je na úrovni všeobecných věcí. Když se snažím s ním mluvit víc do hloubky odmítá to. Jediné co ho zajímá jsou věci týkající se koulem aut a kamarádi, kterým chodí vypomáhat, prostě jeho koníčky. Nevadí mě mu pomáhat v dílně jenže se z toho stává zvyk a on moje zájmy odmítá ani ho vlastně nezajímám, dřive ho zajímalo vše ale teď je nějaký převrat. Navíc je strašně nespolehlivý Začínám mít pocit, že semnou už nepočítá. Když chcu o tom mluvit tak mi prej k tomu nemáco říct že jindy
      Karel Chába Červenec 10, 2012

      Dobrý den, pokud nebudete komunikovat a problém řešit, tak se vše bude jen zhoršovat. Je evidentní, že došlo ke změně u vašeho partnera anebo ho něco psychického trápí. Úplně nejlepší by bylo, kdyby vyhledal kouče partnerských vztahů a vše s ním probral. Každý si sám v takové situaci nepomůže a je nutné to zachytit hned na počátku.
    Kateřina Září 25, 2012

    Dobrý den,já se poznávám úplně ve všech bodech.S přítelem jsme 3 a půl roku,nicméně některé body provázejí celý náš vztah,teď máme skoro 11měsíční dceru a takovouto dobu už jsme v krizi,dokonce už zvažuji odchod od přítele,i když pořád váhám,hlavně kvůli dceři.Je mi psychicky strašně zle,celé dny nad tím přemýšlím a zvažuji co bude pro všechny lepší.Vůbec nevím jak z toho ven.Byla jsem u psychologa a i jinde,jednou i společně s partnerem,nic.Prosím poraďte.
      Karel Chába Září 26, 2012

      Dobrý den, netuším, u koho jste byla/li, nicméně na vztahu se musí pracovat a to zvláště pokud jste v hluboké krizi. Tím mám na mysli, že musíte implementovat nové a funkční návyky do vašeho vztahu. To vyžaduje čas, trpělivost, odhalování skrytých nefunkčních věcí a nahrazování již zmíněnými novými. Potřebujete opakované vedení odborníkem. Je to systematický proces. Doporučuji vám, abyste se na mě obrátili s návrhem termínu osobní konzultace http://www.partnerske-vztahy.eu/osobni-konzultace-a-cenik/ a já s vámi rád takto do hloubky začnu pracovat, abyste situaci co nejdříve vyřešili. Držím palce
    Anetinka Říjen 23, 2012

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat.jsem s přítelem 3.5roku a 2 roky spolu bydlíme a máme tak půl roku krizi.začal dělat na živnost a té doby se to změnilo,nemá už na mě nějak čas,přijde dom a je unavený,nic nechce řešit a ani už spolu nekomunikujeme,jsme jak kamarádi..a řekl mi že vztah nechce, že chce být sám. můžete mi nějak poradit co mám dělat aby se to zlepšilo?
    Monika Listopad 12, 2012

    Jsme spolu 20 let a máme již plnoleté, nicméně na nás finančně závislé děti.Náš vztah vyprchal během doby,kdy jsme začali rekonstrouvat RD. Nějak jsme tím stavby odcizili.Manžel nemá zájem o kulturu ani o sport,nemá kamarády,přijde z práce, převlékne se do montérek a uklízí kolem domu a večer nejpozději v 20,00 usíná. je nám 40 a jsme po všech stránkách zajištění a manžel je jak důchodce.Těšila jsem se , že až dostavíme, budeme opět chodit do divadla,lyžovat,cestovat.Letos jsme nejeli ani na dovolenou a nikam nechodíme. Měli jsme vztah založený na společné péči o děti a teď mi připadá, že manžel neví co se životem.Koníčky žádné nemá.Intimní život na nule.Mluvit o tom nechce.Už to nezvládám.
      Karel Chába Listopad 13, 2012

      Dobrý den, nemáte ve vztahu společný „projekt“. Je to tak, jak píšete. Vztah jste měli založený jen na společné péči o děti. To je samo o sobě málo a navíc tento projekt už je vyčerpán. Toto všechno se dá napravit, nicméně zásadní problém vidím v tom, že manžel nechce o problémech hovořit. Doporučuji vám, abyste si sama za sebe konkrétně ujasnila, co chcete od vztahu a protějšku. K tomu vám pomůže tento článek http://www.partnerske-vztahy.eu/jaky-udelat-prvni-krok-kdyz-nastane-krize-vztahu/. Pak jděte za manželem a řekněte mu, jak se ke všemu postavíte, když začne na vztahu pracovat a naopak, když nezačne. Bohužel vy jste více nespokojená, a proto vy musíte být ta, kdo to bude řešit
    Tomáš Leden 6, 2013

    Dobrý den, potřeboval bych poradit.
    S partnerkou se poslední měsíc hádáme, tak 3x do týdne a ja nevím co s tím. Chci aby to vše bylo jako dřív. Vyčítá mi spoustu věcí, které sem udělal které i ona sama někdy dělá a když se ozvu já tak je to špatně a je z toho hádka.. Máte nakou radu jak tomu předejít? Děkuji
    rendula Únor 28, 2013

    Dobrý den, rozvedla jsem se po 10 letech a po 2 letech si našla přítele. On jezdí kamionem,celý týden se nevidíme a jezdí domů jen na víkendy. O to víc by jsme si měli být vzácnější, jenže náš vztah nějak začal pohasínat už po 3 měsících, už na začátku mi lhal ve spoustě věcech už co říkal jaký je a že má vše vyřešené, zjistila jsem že byt který mi tvrdil, že má v podnájmu je nakonec jeho a že tam stále bydlí jeho žena a on jí ten byt celou tu dobu platí a ještě k tomu platí výživné a to je celkem dost peněz. Takže nakonec na nás zbyde pár tisícovek a jemu to nepřijde nenormální. A co se týká našeho intimního vztahu o tom ani nemluvím. Přitom pořád říká jak moc mě miluje a nechce o mě přijít
    Terka Květen 22, 2013

    Dobrý den, v lednu jsme přišly o naše plánované miminko a od té doby se nám bortí vztah. Při sexu nemyslím na nic jiného jak zase otěhotnět, ale asi to bereme každý úplně jinak. Já jsem se z toho zhroutila, ale přítel to přešel. Teď? Ve všem vidím chyby,vše co dělá mě rozhodí, nic mi není dobré,podezírám ho,hlídám ho, dělám věci které jsem před tím nedělala a sama na sobě to vidím jak jde náš vztah…nooo víte kam. 🙁 🙁 před tím bylo vše krásné,ale teď nebaví mě chvíle s ním,někdy jsem radši,když je v práci. Tak strašně bych chtěla vrátit čas,ale vůbec si nevím rady,nechci o něj přijít.
    děkuji za odpověď Terka
      Karel Chába Květen 27, 2013

      Dobrý den, v první řadě je nutné vyřešit tu traumatickou událost a to na úrovni jednotlivce i vztahu. Pokud to ve vás je a nemáte to vyřešené na obou úrovních, tak vám to může i zničit vztah. Měli byste se tedy dle tohoto článku http://www.partnerske-vztahy.eu/duvera-ve-vztahu/ snažit jeden druhému otevřít a vše okolo uzavřít. Je ovšem možné, že na to nebudete stačit sami a pak doporučuji, abyste se na mě obrátili s žádostí o osobní konzultaci. Další problém je, že se po té události mohly značně změnit vaše plány a opět o tom nemluvíte. Je tedy nutné si vytvořit dohodu o tom, jak teď chcete žít, co kdo očekává. Viz tento článek http://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/.
    romca Červen 2, 2013

    Dobry den potrebovala bych porafit sama si uz nevim rady.jsme s pritelem spolu skoro 2 roky stara se semnou o me dve deti predtim nemel tak dlouhej vztah a z nikym nezil.skoro vetsinu casu jsme porad spolu.driv byl pozorny chodily jsme ven porad jsme neco vymyslely ale ted jsem mu koupila ctyrkolku a nasel si noveho kamarada.porad travi cas snim snama uz skoro vubec ne.dokonce se stalo to ze tam byl az do rana a vypl si zvoneni na mobilu psala jsem mu porad ale neodpovedel prisel az rano a pak sel spat.zbudil se na druhy den a sel zase za nim.rika ze nikoho nema ale ja mam obavy ze se neco deje a neumi mi to rict.lze mi porad.kdyz se zeptam kde byl rekne neco jineho nez to tak je.
    jana Červen 5, 2013

    Dobrý den,bydlím s manželem v jedné domácnosti,máme tři děti.Manžel měl odjakživa potíže s alkoholem,navíc nám do vstahu trvajícího 8.let neustále zasahoval jeho otec a doslova nám házel klacky pod nohy.Vždy sliboval,že s pitím přestane a že i s otcem si udělá pořádek-ten se u nás objevuje nezvaný i několikrát denně,veškeré hádky které jsme měli a máme jsou zapříčiněny jeho otcem,kterého už nemůžu ani vidět.Manžel jej stále vnucuje mě i dětem,které jej taky nemusí,choval se k nim vždy sprostě a chladně,navíc mezi nimi dělá rozdíly.Když jsem byla naposled v porodnici pil a o děti se nestaral,nevěřím mu a spát s ním nechci,neodpustím mu mnoho věcí kterýmy ubližoval dětem i mě.Mám se rozvést..
      Karel Chába Červen 8, 2013

      Dobrý den, ten problém je jistě složitější, než jak ho vy stavíte do otázky „mám se rozvést?“, nicméně obecně je to tak, že pokud je alkohol problém a dotyčná osoba jen slibuje, že se bude léčit, tak se nic nezmění a vy byste na to měla reagovat.
    Karla Říjen 18, 2013

    Dobrý den, s manzelem jsme svoji pouze rok a pul. uz pred svatbou jsme meli docela velkou kryzi kdy sem uvazovala o jejim zruseni.ale rikala sem si jsou to nervy ze svatby po ni to bude ok. Jo bylo ale si jen 3 mesice hned nato se vse vratilo do zajetych koleji nebo spis jeste horsich. manzel mi rika ze uz se nemusi tak snazit protoze me ma proste jistou. Coz si teda ja vubec nemyslim. Vecne se hadame,manzel pracuje mimo domov takze je doma tyden a tyden pryc, stoho co je doma ta se venuje svim konickum. kdysi sem se tesila ze je pondeli a zas se uvidime,jenze ted jakmile ho uvidim prejde me dobra nalada. a to i kdyz nechci a snazim se si rikat budes mila 🙂 stejne to vuci nemu nejak neumim
    Janette Únor 9, 2014

    Dobrý den, s partnerem jsme spolu 13let. Vztah už se přesunul do fáze bratr a sestra. Odcizili jsme se, začali trávit čas každý sám. Nemám v něm životní oporu když je ouvej a složitější situace neumí řešit jinak než panikou a křikem.Když jsem partnerovi řekla o svých pocitech tak chce vztah zkusit zachránit a zapracovat ne něm ale nevím jestli to mám opět zkoušet. Tato situace již jednou nastala ale po čase se to vrátilo zpět. Nevím jak dál. Na jednu stranu mám strach at si to nevyčítám ale na druhou at si také za 10 let nevyčítám, že jsem neodešla.
      Karel Chába Únor 11, 2014

      Dobrý den, pokud to chcete zkusit, tak to udělejte s pomocí odborníka. To, kam jste se dostali, je výsledkem vašich dovedností a znalostí o sobě a vztahových dovednostech. Pokud své dovednosti nerozšíříte, tak nemáte šanci něco změnit. Rád vám pomohu.
    Leona Únor 25, 2014

    Dobrý den.S partnerem jsme 2 roky.Je pravda že jsme se po prvním půl roce rozešli kvůli blbosti.Pak jsme byli asi 4 měsíce bez sebe ale furt jsme sr scházeli říkali jak si chybime atd.meli jsme spolu sex.Potom jsme se k sobe vrátili a k sobe se nastehovali.Bylo to super byla jsem pro nej na prvním miste, byli jsme zamilovaný pár.Ale od nového roku se přítel začal chovat jak psí čumák.Furt sedí v hospodě o me se nestará.Umi me sotva pozdravit.Došlo to až do fáze že se mu bojim cokoliv říct,protože jsem vždy spatna.Když někam spolu jdeme tak vypadáme že k sobe nepatříme.A když si chci o tom s nim promluvit tak se o tom bavit nechce.Prý už je na to starý.Je o 9 let statsi.Nevim co dál 🙁
    Ilona Březen 17, 2014

    Dobrý den,s partnerem jsme spolu rok. První čtyři měsíce od seznámení byly nádherné, trávili jsme spolu hodně času.Vyjasnili jsme si svoje představy a fungovalo to všechno ke spokojenosti obou. Potom, až jsme se sblížili,mě partner začal ignorovat, odmítal mě jako ženu, několikrát mi řekl, že je prostě takový, dost nevybíravým způsobem dal najevo, že nebude tolerovat žádné „výčitky“ a chce mít klid. Odešla jsem.Chtěl abych se vrátila, že se bude snažit, protože mu záleží na vztahu a má mě rád. Začal se chovat hezky, měl zájem o komunikaci. Teď je to stejné,nepotřebuje mě, ale nechce abych odešla.On nic neudělá, vyhovuji mu jako partnerka naprosto,protože jsem tolerantní.Co s tím?Mám ho ráda.
      Karel Chába Březen 17, 2014

      Dobrý den, pokud se vždy snaží jen krátce a nechce nic měnit, neb mu vyhovuje, jak to je, tak mu to buď musíte trpět anebo to ukončit.
        IIona Březen 20, 2014

        Dobrý den,děkuji Vám za Vaší odpověď. Je to jak píšete,vyhovuje mu to jak to je a měnit ani pracovat na sobě ve skutečnosti nemá zájem.Možná ani ne proto, že by nechtěl, ale proto, že neví jak. Snažím se být tolerantní,ale nedá se to dlouhodobě vydržet.Sama jsem vyhledala pomoc,protože jsem myslela, že dělám něco špatně, málo se snažím.Mám řešit moji polovinu vztahu a tu jeho přenechat jemu. Stručně řečeno a pravdivě. Jen když se nad tím zamyslím, můžu být potom sama a budu spokojená a nebudu se trápit.Přítel konzultaci odmítá,odmítá komunikaci na téma náš vztah.Když se nesnažím nic řešit, má pocit,že vše funguje, říká tomu „klid“.Tady opravdu nebude řešení, jen to ukončit.Mrzí mě to a bude.
    Tomáš Duben 15, 2014

    Dobrý den. Náš vztah s přítelkyní je bohužel přesně podle těchto bodů. Rád bych s tím něco udělal ale nevím co… Pokud je možné na toto nějak odpovědět, předem děkuji Tomáš
    Jana Duben 28, 2014

    Dobrý den, je mi 27 a přítelovi 31, jsme spolu 3 roky a já mám poslední měsíce pocit, že mě ten stereotyp zničí. Každý den řeším co se bude vařit a úklid, nikam jsme za 3 roky nepostoupili. Přítel je moc hodný, ale v mém případě vyprchává zájem o něj, mám ho ráda jako člověka, hodnějšího bych nenašla, ale to je právě také asi ten problém, že já jsem bouřlivější typ a chci se bavit a on už je spíše takový usedlejší. Vím, že pro život je to nejlepší člověk, ale bohužel ani ten sex už mě nebaví a přítel mne moc nepřitahuje. Bohužel došlo i na nevěru, což bych si před několika měsíci nedokázala připustit, že bych něco takového provedla. Cítím se špatně, nevím co dělat. Děkuji Jana
      Karel Chába Květen 6, 2014

      Dobrý den, nevyhovuje vám to, co je teď. Je tedy nutné se bavit o budoucnosti a zjistit, zda to bude stejné, horší nebo lepší. Bavte se tedy o tom, co kdo chce od vztahu a protějšku. Pak budete vědět už „teď“, jaká bude budoucnost. Více zde http://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/.
    Lenka Květen 5, 2014

    Dobrý den, jsem s manželem 8 let a máme roční dítě. Od narození dítěte se často hádáme, nemám vůbec chuť na sex, manžel mi to vyčítá. Poslední dva měsíce se situace trochu zlepšila, hádky nejsou tak časté. Ale když je manžel o víkendu doma, pokaždé se pohádáme nebo mě alespoň něčím vytočí. Když se hádáme, skončíme vždycky u toho, že je to moje vina, případně na mě manžel vytáhne něco, co jsem udělala špatně před měsícem a se současnou hádkou to vůbec nesouvisí. Když se snažím vrátit k původnímu tématu, prostě se nenechá zvyklat a pokračuje v nesmyslném vyčítání minulých věcí. Jinak manžel doma pomáhá, s dítětem taky vypomůže. Už dlouho se s ním ale necítím moc dobře, co s tím? Děkuji Lenka
    Karolína Květen 24, 2014

    Dobrý den,chtěla bych se vás zeptat co mám dělat.Mam příetele se kterým mi to skvěle klapalo.Všechno bylo úžasný,mohli jsme si bez přestávky povídat celé hodiny a myslela jsem,že jsme spřízněné duše.A pak doslova ze dne na den to zmizelo.Jakobych měla v sobě blok.Jsem upovídaná osoba a jak jsem řekla s ním jsem byla k nezastavení.Ale teď mi přijde že jsou ty věci nedůležité a ani nemám chuť se s ním o ně dělit.A pořád se jen hádáme.Kdykoliv kdy se s ním vidím jsem jakoby unavená a pasivní.Miluju ho a představa že ho ztratím je velice bolestivá.Nevím co s tím.Dopředu děkuji za odpověď.Karolína
      Karel Chába Květen 27, 2014

      Dobrý den, s tímto vám doporučuji, abyste se na mě obrátila osobně skrze konzultaci. Je tolik možností, co se může dít, že nejde vše popisovat. Je jisté, že jde o vaše hluboké nastavení. Co to je přesně, to se musí ale zjistit z osobního kontaktu s vámi.
    Veronika Srpen 25, 2014

    Dobrý den,
    s přítelem jsme přes 5 let. Vše bylo úžasné, i když nás vždy strašil finanční démon. Asi jsem udělala chybu, že jsem mu „dávala příliš volnosti“. Zjistila jsem, že si psal (a asi stále píše) s jistou slečnou, kterou oba známe. Mluvila jsem s ním o tom, posléze i s ní. Oba tvrdí, že o nic nejde. Ovšem já vím, že tomu tak úplně není, navíc mi stále tají, že s ní udržuje kontakt (vždy se to nějak provalí a já se to dozvím). Bohužel nevím, jestli jen přátelský. Teď je extrémně náladový (to byl dřív taky) a já už mu tolik nevěřím, i když stále tvrdí, že mě miluje. Nevím, jak se chovat, abych to zlepšila. Být hodná a vydržet zda se to zlepší nebo dát nějaké ultimátum? Díky za odpověď.
    Renča Září 12, 2014

    Dobrý den, je mi 55 let a jsem 32 let vdaná. Naše manželství je v dlouhodobé krizi. Před 15 lety si manžel našel milenku. Slíbil,že to skončí ale své chování nezměnil a já se nikdy nedozvěděla jestli to skončilo. Byla jsem nešťastná ale nechtěla jsem rozbít rodinu. Asi po dvou letech jsem si našla ženatého přítele, kterého mám dosud. Velmi mě psychicky drží. Manžel začal podnikat a byl stále více pryč. O milenci neví. Náš sexuální život se zhoršoval až skončil úplně. Teď manžel změnil zaměstnání a tvrdí, že musí být v práci i v noci, tomu nevěřím. Tvrdí, že nikoho nemá, ale věčně je pryč a stále má zeslabený mobil. Rozvádět se nechce. Já již tuto situaci nezvládám ale nemám odvahu k rozvodu.
      Karel Chába Září 15, 2014

      Dobrý den, pokud nechcete pokračovat ve vašem manželství, nicméně nemáte sama sílu odejít, tak potřebujete pomoc. Na tom není nic špatného. Doporučuji vám tedy, abyste se na mě obrátila s žádostí o konzultaci.
    Nina Říjen 24, 2014

    Dobrý den, jsme s přítelem spolu rok a půl. Předtím jsme byli dlouholetí přátelé. Ze začátku vztahu to bylo všechno fajn ale poslední dobou se začínám více zaměřovat na budoucnost, tak si všímám, jeho nedostatku, že ho stále kritizuji, např.za to, že neumí řešit problémy. Komunikace nám jde perfektně ale jakmile jde o nepříjemný problém, přestane odpovídat nebo mi odpoví po pár desítek minut přičemž se po jeho odpovědi cítím jako hrozná ženská, která řeší každou maličkost, vlastně přijde mi, že jediná já řeším nepříjemnosti a tím, že na to nereaguje mě ještě více vytočí. Snažila jsem se tenhle problém vyřešit ale marně. Víme, že spolu chceme být a chceme s tím něco udělat. Děkuji za odpověď
    jarka Listopad 15, 2014

    Dobrý den jsem s přítelem skoro 4 roky a od doby co jsem otěhotněla to začlo strašný hádky mě vše vadilo co udělal partner a já hned vybouchla a bud jsem byla vztekla nebo hysterická dokonce když přítel byl v klidu tak jsem ho začla provokovat po porodu to bylo 14 dní v klidu pak po kojeni jelikož jsem přestala tak to bylo zase na novo vše mi začlo vadit a já začla prudit zase a ted jsem udělala to že jsem přítele vyhnala a ted nevím co mám dělat aby se vrátil jelikož už prý nechce znovu tohle prožívat nevím proč to dělám jde to ze mě samo.Snad mi poradíte co mám dělat děkuji
      Karel Chába Listopad 20, 2014

      Dobrý den, abych mohl říci, co vám přesně je, tak bych potřeboval s vámi mluvit osobně. Toto vyžaduje, abyste se ke mně objednala.
    Minnie Leden 22, 2015

    Dobrý den,
    jsem se svým přítelem už 8 let a poslední 2 roky spolu bydlíme. Měli jsme několik krizí, ale vždycky se to zas spravilo. Nicméně poslední dobou mi vadí spousta drobností. Přijde mi, že se povyšuje nad ostatní lidi a občas i nade mě, vyčítá mi, že na něj mám málo času a že spolu málo spíme, ale čím víc na mě naléhá, tím méně se mi chce.(Navíc dost přibral a už mě tolik nepřitahuje, ale nevím, jak mu to mám říct, aby ho to nebolelo.) Mám hodně práce do školy a bývám dost unavená, takže má pravdu, ale já nevím, co s tím. Zjistila jsem, že se mi dokonce uleví, když spolu nemůžeme spát z nějakého objektivního důvodu, což určitě není dobře. Prosím o radu, jak to spravit. Děkuji.
    Hana Leden 28, 2015

    Dobrý den, s přítelem jsme spolu přes dva roky. Mám pocit, že ve vztahu nejsem já a on, ale já on a jeho nejlepší kamarád. Upřednostňuje jeho přede mnou. Chce radši trávit čas s ním než se mnou. Jsou spolu téměř každý den. Jeho nevidí dva dny a už je to dost a volá mu. Mě nevidí týden a není schopný poslat jednu smsku. Připadám si hrozně hloupě, ale začínám žárlit na jeho nejlepšího kamaráda. První rok to tak nebylo. Chtěl být se mnou sám. Měl potřebu mě hladit, dotýkat se mě, ale teď jako by to vyprchávalo. Mám dojem, že si o každé pohlazení a polibek musím říkat. Mluvíme spolu a on mi řekne, že se vše změní, ale nedodrží to. Vůbec nevím co dělat.
    Dannie Březen 31, 2015

    Dobrý den, s přítelem jsem teď rok. Je to úžasný člověk. Začátky byly těžké. Miloval mě, ale já se cítila prázdně a neustále jsem o nás měla pochyby. Později jsem mu řekla, že nejspíš stále miluji někoho jiného, ale nechci to s námi vzdát. Zůstal se mnou, protože mě miloval a mé pochyby o mých citech časem skutečně vymizely. Měl to být konečně plnohodnotný vztah. Ale připadá mi, že přítel je jiný, než na začátku. Často se hádáme, umí být nepříjemný a já vnímám, že je to jiné. Tvrdí, že mě miluje pořád stejně a já se neustále snažím zjistit, proč se najednou tolik hádáme a jak to změnit. Záleží mi hodně na něm a na našem vztahu a nechci to jen tak vzdát.
      Karel Chába Duben 3, 2015

      Dobrý den, je přirozené, že na začátku vám zamilovanost mění vnímání. Po slábnutí zamilovanosti se teprve opravdově poznáváte a začíná realita. Není to špatně. Je nutné si vysvětlit, kdo co chce a jak to vidí. Více najdete zde http://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/.
    Áňa Květen 6, 2015

    Dobrý den. S přítelem spolu budeme dva roky. Je vstřícný, pozorný, pracovitý. Problém je, že se u mě stále střídají krize a spokojenost. Když jsme se seznámili přestával kouřit, ale nedotáhl to. Já celý život nekuřačka, alkohol téměř ne. Vadí mi, že kouří a často pije alkohol. Problém je, že toto přijde více než v normě jen mně. Snažím se aby mi to nevadilo, ale tyhle „maličkosti“ tak akorát zabíjejí mé city k němu. Prostě si nejsem jistá, jestli mám v takovém vztahu pokračovat… jinak je to báječnej chlap, ale já prostě nějak nedokážu být tolerantní vůči těmhle věcem. Chtěla bych s ním zůstat – plánujeme rodinu, naše rodiny si vzájemně rozumí. Sem prostě perfekcionistka… o osm let mladší
      Karel Chába Květen 12, 2015

      Dobrý den, nemohu souhlasit s tím, že jste perfekcionista. To, co popisujete, že vám vadí, je pro některé lidi opravdu zásadní, a pak by z toho neměli slevovat. Kouření by se ještě možná dalo vydržet, když si dá cigaretu na balkoně, ale alkohol? Kam až to půjde v budoucnu s tím pitím? Neberte to na lehkou váhu a věřte, že máte právo si na tyto věci nezvykat, když to chcete jinak.
    jana Květen 20, 2015

    Dobry den,
    mam pritekyni, se kterou jsme spolu 6 let a mame tak trochu krizi, Ona se hleda, nevi co ji v zivote bavi,dokoncuje skolu hleda si praci a chtely jsme spolu zacit bydlet od zari.Nicmene rekla mi,ze nevi,zda ke me citi lasku nebo uz to neni presne laska.Dost me to ranilo,nicmene take mi rekla,ze nechce beze me zit a nedokaze si to preedstavit a uprimne nevi co chce a citi.Dohodly jsme se,ze se budem snazit nejak vic spolu randit a uzivat si spolecne chvile,nicmene myslite, ze to je dobry napad nebo kdyby byla na chvili sama,uvedomila by si co chce?Vidim,ze ji to velmi trapi a nechci ji ztratit a nevim, jak ji pomoct,aby se z toho dostala,protoze ji moc miluji?dekuji
      Karel Chába Květen 22, 2015

      Dobrý den, můžete to zkusit. Vždy je v takové situaci nutné něco změnit. Pokud to nepomůže, tak byste se měla obrátit na odborníka a zjistit, co se v ní odehrává a jak z toho ven.
    Lucie Červenec 17, 2015

    Dobrý den. S partnerem jsme spolu sedm let, bohužel kvůli studiím VŠ v jiných městech spolu zatím nebydlíme. Poslední rok se trápíme. Mám pocit, že je mezi námi překážka. Nedůvěra. Nestíháme spolu kvůli pracovním a školním povinnostem trávit dostatek času, a tak se stává, že se v týdnu vidíme dvakrát, a to na přespání. Vím, že problémem našeho vztahu je komunikace. Partner neposlouchá, co doopravdy říkám a já neslyším, jak se partner cítí. Jsme v pasti a chýlíme se k ukončení vztahu. Ani jeden z nás však není schopen se rozejít „natrvalo“. O rozchodu mluvíme, někdy to vygraduje až k rozchodu. Potom se vztah zase uklidní, jako počasí. Jak postupovat, aby vztah neskončil?
      Karel Chába Červenec 21, 2015

      Dobrý den, najděte si poradce, který vám pomůže vyřešit ty problémy a naučí vás hlavně té komunikaci. Rád pomohu na osobní konzultaci.
    Roman Září 7, 2015

    Dobrý den, nevím jak dál, přítelkyně mi nedávno odjela do Číny pracovně před tím nám to klapalo, chtěli jsme být spolu, když dojela tak si uvědomila že se vlastně chce bavit a pařit. Padly i slova že by chtěla zkusit spát s někým novým. Na druhou stranu ale říkala že o mě nchce přijít že se mnou chce zůstat ale potřebuje volnost. A já mám v hlavě guláš, nevím na čem jsem nebo co mám dělat, připadá mi že reaguje spíše pasivně. Dohodly jsme se že se odstěhuji zpátky k rodičum že jsme to asi moc uspěchali. Já bych jen chtěl vědět jestli to má cenu pokračovat nebo ne.. děkuji 🙂
    Kateřina Září 21, 2015

    Dobrý den.s manželem jsme 10 let.ted však říká že neví jestli se mnou chce být .v hádce jednou i řekl že neví jestli mně ještě miluje-pak ale zase řekl že kdyby mně nemiloval tak by se mnou nebyl..vím že vina je ve mně,nevím jak to popsat-on se snažil,věnoval mi pozornost,dělal co jsem chtěla a já to nevracela.asi jsem to brala že je vše v pořádku a byla si jím jistá.pokazila jsem to.ted řekl že už asi končí ,že to vzdal,ale já ten vztah zahodit nechci.trklo mně to a já chci ten vztah zachránit!! máme dvě malé děti.co dělat?mám čekat jestli se mu to rozleží?jak se chovat?bojím se že už ani kdybych se postavila na hlavu se jeho postoj už nezmění.denně je mi do pláče. Děkuji za odpověd.
      Karel Chába Září 24, 2015

      Dobrý den, měla byste mu říci, že si uvědomujete své chyby, že chcete na vztahu pracovat, že víte, že se to nezmění ze dne na den, ale že jste ochotna bojovat. Pak ho nechte. Netlačte, příliš se nesnažte, aby to nebral za manipulaci. Musíte ho nechat, aby měl pocit, že se může svobodně rozhodnout.
    Daniel Září 22, 2015

    S přítelkyní se stále hádáme , ona ví že za to může ona. Ale slovo omluva jí nic neříká. Dříve mě podvedla , a psala si s ostatnímy kluky věty typu Miluji tě atd. Dokonce i opravdu úchylné věci. Je náladová a pokud nemá náladu , okamžitě jsem první na řadě já , vylije si na mě vše , a jde třeba spát. Miluju jí a ona mě. Ale už jsme se několikrát rozešly. A ona nechápe že mě to ničí. To že kvůli ní brečím jí vůbec nesere.A řekla mi že se tím kolikrát i baví. Kupuje mi sice dárky a jezdí za mnou , nebo mě vyslechne a pokud má den tak je fakt milá. Užijeme,si den atd.Ale z 90% převládá její náladu , že to vypadá jako že mq,má s prominutím „v prdeli“ . Už nevím co s ní..lže,slibuje a nic z toho
      Karel Chába Září 24, 2015

      Dobrý den, zamyslel jste se někdy do hloubky, proč s ní chcete být? Nemám na mysli odpověď „protože jí miluji“, ale to co vám ten vztah dává a především, proč si toto necháte líbit. Nemáte pravdu, že za to může ona. Problém máte vy neb vám vadí, jak to je a setrváváte v tom. Vy si máte něco uvědomit o sobě a svém sebevědomí. O tom, co si myslíte, že si zasloužíte a na co máte právo. Tam je problém. To řešte. Když chcete změnit druhé, tak musíte nejdříve začít u sebe.
    Lucie Prosinec 4, 2015

    Dobrý den
    Spřítelem jsme spolu 3,5 roku mě je 22 a přítelovi 26let máme spoli 6m holčičku už delěí dobu máme problém který tedy vydím jen já přitel žádný nevidí.. Přítel chodí do práce a z práce do hospody nebo je někde u kamaráda a chodí pozdě večer domu když už spíme. Poslední dobou se vůbec nevýdáme přijde mi že mu tenhle život vyhovuje já se starám o malou 24hod a o domácnost z ničím mi nepomáhá příjde pozdě domu nají se vyspí a druhý den opět do práce když není uvařeno tak je hned zle.. Když se snažím sním něco vyřešit tak hned jsem ta špatná já že on se snaží hledat praci aby jsme se měly dobře proro není pořad doma.. A já si pořad jen stěžuji se snami nezráví více času, a že mi chybí
    daniela Prosinec 23, 2015

    Dobrý den, ziju se svým přítelem jen chvilinku v jeho bytě. Pohadala jsem se s rodiči a šla jsem k němu. Po pár dnech mi ale připadá, že s tím má problém. Nemám zrovna moc peněz, protože se ještě učím, tak občas něco koupí. Nevím, proč bych mu měla vadit. Snažím se mu pomáhat, uklizim, něco uvařím, ale pořád cítím, že s tím má problém. Třeba, když má někam jet a zůstanu tu (i na pár minut), tak cítím od něj takovou nechuť. Netuším, co s tím. Asi se vrátím domů. Mohl by jste mi na to říct, nějaký názor? Děkuji, Daniela
      Karel Chába Prosinec 28, 2015

      Dobrý den, já bych doporučil si nedělat domněnky a o té věci si upřímně popovídat. Jen on vám může odpovědět na to, na co se ptáte.
    PanX Leden 1, 2016

    Dobry den, s přítelkyni jsme spolu přes půl roku a byli jsme spolu porad ale porad jen o vikendu a pres týden ve škole, ale to je vsechno v poradku tak jsem uplně spokojen, protože a ve skole si povidame nebi si povídame s nasimi kamaradami, my si mame porad o cem povidat a když je víkend tak se tesim az za ni pojedu. A teď jak byli zimni prazdniny, tak jsem za ni jezdil každej den a dělo se porad to same ja prijel kolem obeda a byli u ni v pokoji a lezeli a tak nic nedelaly, a nejak po čase jsem mel divnou uzkost jakby jestli chci za ni ject jestli ji nejsem přebaženej. Takovej urcitej stereotyp a ted zacne skola myslite ze se to vrati do starých koleji, protoze ja ji miluju.
      Karel Chába Leden 8, 2016

      Dobrý den, je to možné, počkejte a uvidíte. Také bych doporučoval se více zabývat tím, jak společně naplnit váš volný čas i něčím jiným než ležením.
    Alex Leden 15, 2016

    Dobrý den, má přítelkyně se ke mě nastěhovala, protože to měla doma složité, od začátku, ale tvrdila, že to bude jen na měsíc, nakonec se to protáhlo na 2,5 měsíce. Má úzký vztah s rodinou od které se přestěhovala a to jí neustále trápilo. Nechtěla ublížit mi, že ode mě odejde a tak zůstávala dál a dál a trápila se, že nemůže jít zpátky domů za mámou, která tím taky trpěla. Teď jsme dopadli tak, že se z ničeho nic odstěhovala a po několika dnech mi tvrdí, že už se mnou nevidí budoucnost. Byli jsme spolu 2,5 krásného roku. A já nějak nevěřím tomu, že se cit který se buduje takovou dobu vytratí i když říká, že to šlo postupně pomalu od nastěhování. Pořád věřím tomu, že máme naději to dát zpět.
      Karel Chába Leden 21, 2016

      Dobrý den, může to být tak, jak to ona popisuje. Chápu, že se s tím nechcete smířit a to bude trvat, ale měl byste to přijmout, pokud už nic řešit nechce. Pokud ano, tak se zajímejte o to, co jí vadí, nevyhovuje a chybí a na tom se pokuste pracovat.
    Otakar Únor 25, 2016

    Dobrý den,
    Prosím o radu, jsem už zoufalý. S přítelkyní jsme spolu 2 roky a začala nám jedna velká krize. Pár už sme jich úspěšně vyřešili, ale tohle je jiné. Neřekla by mi nic, kdybych se nezačal obávat o náš vztah kvůli její nechuti k sexu a trávení času společně. Po opakované frázi nic se neděje z ní vypadlo, že jí už moc nepřitahuji. Říká že mě miluje a že mě nechce ztratit, ale že se mnou nemůže spát a také proto se nechce ani moc vídat. Jestli je nějaká šance zachránit náš vztah, tak pro to udělám vše! Moc jí miluji. Prosím poraďte mi.
      Karel Chába Únor 29, 2016

      Dobrý den, sex, tedy nechuť k němu, bude dle mého jen projevem něčeho většího, co je za tím. Takže bych doporučil se začít bavit o tom, co jí dlouhodobě nevyhovuje a co jí chybí. Tam budou příčiny nechuti k sexu.
    Amy Únor 29, 2016

    Dobrý den,necelé 4roky jsem s o 11let starším přítelem.Bydlíme od sebe 200km ale i tak se vídáme o víkendech.Od začátku vztahu mluví co vše udělá abysme byli spolu,jaká bude budoucnost,ale za celou dobu jen krásné řeči a nic.Já ještě studuji,tak nemám moc možnosti něco udělat.V 35letech žije jestě s otcem a za ta léta se vůbec nenaučil šetřit,já jsem přesný opak.Když o tom chci mluvit rozzlobí se,že to není tak jednoduché.Jsem z toho čím dál víc otrávená a postupně cítím,že mi nechybí a že se v jeho přítomnosti usmívám jen aby se neptal.Denně ode mě vyžaduje milé zprávy a nežnosti,u kterých mi chybívá co napsat.Když jsem začla mluvit o krizi,pry co jsem si to zas vykonstruovala.Nevím si rady
      Karel Chába Březen 6, 2016

      Dobrý den, myslím, že máte dost informací k tomu, abyste věděla, jak to je a že nic měnit nebude. Navíc je zaměřený jen na sebe a nebere ohled na vaše potřeby. Jediná možnost je, že byste oba chtěli a začali pracovat na změně. To se ale z jeho strany asi nestane, takže byste měla zvážit, zda vám to i tak stojí za
    Iva Březen 10, 2016

    Dobry den, jsem s manzelem 19 let mame dve deti ve skolce a ve 4 tride, uz rok spolu bojujeme v manzelstvi. Nedokazali jsme ustat krizi ja jsem se bohuzel zamilovala pritel je take zenaty a ma taktez dve deti vime ze je to spatne protoze rozbijime dve manzelstvi ale zname se vice nez 15 let a nedokazali jsme to zastavit prislo to ve spatnou dobu krizi jsme meli v obou manzelstvich trapi nas hlavne pocit viny vuci detem na druhe strane si uz po tom roce co spolu udrzujeme vztah nedokazeme predstavit byt bez sebe. Nevime jestli to k vuli detem ukoncit a manzelstvi nejak prezit nebo zacit znova spolecne. Dat prednost rozumu nebo si vazit sebe a posunout se dale. Diky za nazor.
      Karel Chába Květen 18, 2016

      Dobrý den, považujete za rozumné, že se budete trápit a žít to, co nechcete? Mně to rozumné nepřipadá. To, co vy nazýváte rozumem, je ve skutečnosti strach/neochota vzít za svůj život a činy odpovědnost.
    Ivana Květen 16, 2016

    Dobry den po 6letech se semnou rozesel pritel s kterym mam 5leteho chlapce.I maly to spatne snasi ,uz sou to 3mesice nema ani kde bydlet i my jsme se museli odstehovat k jeho babicce.Ze zacatku bylo videt jak ho to mrzi ale rekl mi ze me nemiluje a uz semnou nechce zit..Ale porad zamnou jezdi,spime spolu volame si pisem si nevim co si mam myslet ale taky zaroven mluvi otom jak si musi najit byt atd.Ted hi i vyhodili sprace a ja nevim co mam delat nebo nedelat Miluju ho..Dekuji
      Karel Chába Květen 18, 2016

      Dobrý den, nechce s vámi být, nicméně také nemá sílu to vyřešit. Nedokáže se rozhodnout, stát si za svým. Takto se to bude teď dít a jen tak klid nebude. Ideální by bylo, dát mu prostor a být silná, abyste se teď nevídali. On si to potřebuje v sobě vyřešit a takto to nepůjde. Měl by vyhledat odbornou pomoc.
        Ivana Květen 19, 2016

        Jenze on nikam nepujde to vim..A spise doufam ze se vrati..Malej synek to snasi spatne..On prisel o praci dela jen melouchy a to mu za chvili stacit na poplatky nebude..Nema ani kde bydlet.Porad spolu komunikujem a spime spolu.Myslite ze jeho city jsou keme opravdu pryc po 6letech?Kdyz snim nekomunikuju ozyva se sam aniz bych neco udelala.Taky jsem zapomela zminit ze je mu 25 let a me 33.let.dekuji
          Karel Chába Květen 20, 2016

          …pokud nikam nepůjde, tak se nic nemůže změnit!
    Alena Květen 25, 2016

    Dobrý den,
    stále čekám na manžela, až přijde domů z práce. Já pracuji doma, manžel vydělává méně, přesčasy placené nemá a přesto chodí stále pozdě z práce. Nechápu proč to dělá. Tvrdí, že mě má rád a že bude chodit včas domů. A není to tak a asi nikdy nebude. nevím, co s tím. Jak to řešit?
    Moc děkuji
    Alena
      Karel Chába Květen 30, 2016

      Dobrý den, jste si jistá, že ví, jak se cítíte? Vím, že mu to říkáte, ale to neznamená, že to chápe, že se do vás dokáže empaticky vcítit. Doporučuji, abyste si našli čas a popište mu pouze své emoce, ne fakta, ne výčitky, co (ne)dělá, ale jen své emoce. Cílem je, aby dokázal pochopit, co prožíváte.
    marketa Červen 2, 2016

    Dobry den jsem s manzelem 6 let z toho 5 let vdana ja ceska on muslim iranec ale ne muslim ze by se modlil zije jako evropan mame dve deti 4 rocni a 2 lete ho Syna a dceru manzel mi porad vycita ze jsem nespokojena ze on se snazi a,ja to neumim odcenit po kazde hadce semnou do rana nemluvi uz nemuzu a ani me to nebavi to je porad a ty si tamhle to a tohle ani nepochvali nejradsi by me predelat komplett aspon ja to tak citim ted otazka co stim mam ho rada nekdy je to fajn nekdy to Skripe dekuji za odpovedet jeste jsem zapomnela me je 26 a manzelovi 40 .pekny den
    Lucie Červen 8, 2016

    Dobry den, s přítelem jsme spolu rok a pul, z toho necelý rok spolu bydlíme. Ze zacatku bylo vše v pořádku po všech stránkach, dokonce se mnou přestal i nepříjemné zdravotní problémy s páteří po autonehodě, ale tak před pul rokem se vše změnilo. Problem je z me strany. Nevim, zda je to celkovým vyčerpáním z rehabilitaci, prace a studia vysoké skoly, nebo z čeho, ale jsem stále unavená, netouzim s nim trávit čas a nemam chuť na sex. Přesto vim, ze rozejít se nechci a ze problem je ve me, pouze nevim kde a jak ho řešit. Děkuji za radu, pěkný den.
      Karel Chába Červen 9, 2016

      Dobrý den, toto je nutné řešit osobně. Může to být fyzický či psychický problém, nebo kombinace obojího. Doporučil bych vám, abyste se objednala, vše probereme.
    Adriana Červen 14, 2016

    Dobrý den, už nevím jak dál. Můj přítel, dá-li se to tak nazvat, má rodinu, ale není ženatý. Věděla jsem, že to tak je a snažila se to respektovat. Poprosil mě o čas, kdy si to doma vyřeší a přitom neche přijít o mě. Trvá to už 2,5 roku.Siboval a slibuje-budeme spolu, chci jen tebe, chci být s tebou,ale poslední dobou se chová divně. Lže mi, vymlouvá se mi, když chci řešit nás, tak ho pořád něco bolí a já to nerespektuji, mám pocit manipulace a zneužívání. Nikam spolu nechodímě, společné chvíle se zcvrkli na sex a hádky. Nemluví semnou hezky. Vždycky se na mě oboří a říká, že to tak není a že jsou to mé bludy.Vypadá to, že mu to doma funguje, s rodinou plánuje a semnou ne. Kde je pravda?
      Karel Chába Červen 14, 2016

      Dobrý den, žádná jedna pravda není. Vy si místo hledání pravdy musíte přiznat, že to nechce a že vy se s tím nechcete smířit. Musíte to ukončit, jinak budete do nekonečna trpět.
    marci Červenec 2, 2016

    Dobry den,prave prochazime s manzelen krizi,.Zacal byt ke me odvraceny a jakakoliv snaha z me strany je vzdy odmitnuta..Nechce semnou o tom mluvit co se deje.O sexu ani nemluvim kdyz po 6.mes.chci mit sex a ja se ho zacnu dotykat hned me odstrci se slovy co blaznis.Pusu dostanu uz jen na svatek a na narozeniny..Jinak kdyz chci jindy pusu nebo treba jen objemout musim se vnutit a uz je mi to neprijemne kdyz vidim jak se tvari a je znechuceny.Nevim co se stalo,ale uz me to fakt unavuje a nebavi.Deti mame uz dospele.Prekonali jsme i manzelovu neveru a bylo vse fajn az doted.Muzete poradit jak na nej.Nechci nase manzelstvi po tolika letech jen tak zahodit a vzdat to.Dekuji
      Karel Chába Červenec 7, 2016

      Dobrý den, nejspíše k vám cítí odpor. Myslím, že to bude psychický odpor, který se přenáší na fyzickou úroveň. Bylo by ideální, kdyby vám řekl, co ho trápí a s čím je nespokojený. Bez tohoto se neposunete. To je klíč v vyřešení vašich problémů
        marci Červenec 7, 2016

        dekuji vam za odpoved..Kdyz s nim chci mluvit co se deje rekne nic jen nema chut na sex a tim to konci.Je nam neco pres 40.let a tohle fakt me nici..Driv byl pozorny az od te doby kdyz jsem onemocnela rakovinou a pribrala… Jsem dost nemocna a myslela jsem si,ze nas to zceli,ale on se odtahnul odemne.. No uvidme pokud to takhle pujde dal nezbyva nez se rozvest.Dekuji vam krasny den
    TereZka Červenec 28, 2016

    Dobrý den, s přítelem pracujeme nebo pracovali jsme spolu v jedné fabrice a i na stejné pracovní lince a dnes nás rozdělovali a jeho dali na jinou linku a on chtěl abych šla sním a já řekla že ne, protože jsem na té puvodní lince ráda, umím jí celou a mám tam přátele a on je ted naštvaní. Doma mi začal vyhrožovat že se uvidíme doma jednou za měsíc, jestli si uvědomuju že náš vztah pujde do kytek podle něj ale já….Já sem to nemyslela špatně, jen chci bejt tam kde to umím, kde to znám a mám tam přátele. Na té nové lince bych akorát byla neštastná protože jsou tam i lidi co já znám a nejsou mi sympatický. Mám pocit že sem ho zkalamala, že se rozejdeme..
      Karel Chába Červenec 31, 2016

      Dobrý den, váš problém je v tom, že si neumíte vysvětlit své postoje a to, jak danou věc prožíváte. Vy mluvíte jen o faktech a ne o emocích. Je nutné, abyste si vzájemně popsali, co kdo cítí. Jen emoce. Popište to pokud možno abstraktně. Při popisování svých emocí je nutné se vyvarovat popisu vašeho protějšku. Popište mu tedy jen to, co cítíte, jak vám v tom je. On se musí chtít do vás vžít. Pak to samé uděláte obráceně.
    Lasyčka Září 5, 2016

    Dobrý den. Poslední dobou si všímám, že mám pocit nedostatku pozornosti od mé partnerky. Tyto pocity ve mě poté vyvolají projevy kritiky, které musí určitě partnerce vadit. Nemohu si nicméně pomoci. Snažil jsem se jí vysvětlit, co mi chybí, nicméně má tendenci tyto rozhovory negovat a smést ze stolu. Prý je to hloupost. Situace je krapet složitější, nicméně necítím z její strany stejné sebeobětování a péči o nás vztah. Říká se, že aby člověk něco dostal, musí nejprve něco dát. Snažím se dávat co nejvíce, ale buď to opětované nevidím nebo ho asi očekávám více. Tyto rozpory se projevují především při odloučení. Při společném soužití spolu vycházíme velice dobře :). Děkuji za případnou radu.
      Karel Chába Září 6, 2016

      Dobrý den, základ je v tom, abyste nejdříve řešili princip. Tedy to, že musíte chtít oba vztah budovat a řídit se pravidlem, že synonymum ke vtahu je kompromis. Nejdříve si ní pohovořte na toto téma. V tom se musíte shodnout. Teprve pak má cenu řešit konkrétní věci. Může pomoci, když jí ukážete můj web, aby se začetla a vytvořila svůj názor na to. Nebo když nic nebude pomáhat, zkuste navrhnout návštěvu u mě.
    avatak Říjen 1, 2016

    Dobrý dem prosím o radu SME manželé 23rokou manžel nechce se mnou komunikovat mne to strašně deprimuje na nic se ne zeptá ničeho ne zaujímá nevím co mám dělat jinak není špatný člověk ale už nevím jak dal moc mne to trapi děkuji za odpoved
      Karel Chába Říjen 3, 2016

      Dobrý den, nevím, co je za tím, že nechce. To má nějaký důvod. Ten musíte řešit a to s ním. Je možné, že jste na konci vztahu. Že je to pro něho uzavřená kapitola a jen vám to nechce říct. Je také otázkou, co si nechcete přiznat vy. A že to něco bude. Poradil bych vám mnohem lépe, ale mám málo informací. Pokud chcete, můžete využít tuto službu https://www.partnerske-vztahy.eu/konzultace/pisemna-konzultace/
    Ruža Říjen 28, 2016

    Dobry Den mam problem jsem poporodu 3 mesice a pritel semnou nechce spat nrbo je to jednou tydne a travi vic casu na pocitaci a telefonu kdyz jsem sla na pocitac koukla jsem a zjistila ze byl na strankach jen jedna noc a zaregistroval se co si otom mam myslet porad te mi prosim dekuji
      Karel Chába Říjen 31, 2016

      Dobrý den, znamená to, že minimálně uvažuje o tom, že by chtěl někoho jiného. Nemusí to nakonec fyzicky udělat, nicméně aspoň si potřebuje hrát s tou představou. Musíte si zcela otevřeně promluvit o tom, co se děje, co mu vadí, co se změnilo. Případně si nechat pomoci https://www.partnerske-vztahy.eu/konzultace/
        Ruža Listopad 1, 2016

        Dekuji za radu ale v tomto pripade si nevim rady vzal si tel i do sprchy a rychle neco mazal ze prej blbosti c nepotrebuje ale predtim nez sel tak mu neco prislo nechapu to proc to dela telefon schovava nebo si o porad bere sebou at jde kamkoli rikal mi jednou ze by me nikdy nepodvedl jenze jak si mam vylozit toto jeho chovani kdyz se ho ptam tak nic jineho nerekne jen to ze se nic nedeje proc by melo peoc si myslim blbosti atd….
    Lucie Prosinec 1, 2016

    Dobrý den,s přítelem budeme 3 roky. První půlrok byl o.k.ve všech směrech. Poté začal být přítel nervní a v sexu to začalo pokulhávat. Snažila jsem se o tom mluvit, koupila mu doplněk stravy Eregma, kapky z Kotvicniku, erot.pomucky. nic nezabíralo. Teď se frekvence snížila na 1x za 3 mesice. Včera jsem s ním mluvila a naznačila,ze když se to nezlepší tak půjdeme od sebe. Začala jsem navštěvovat psychologa,on tam byl 1x s tím že problém nevidí a proto tam nechodí. Nakonec mi řekl,ze sex jako akt mu nechybí,ze mu stačí se pritulit. A když se ho zeptam, proč to první půlrok šlo,tak neví čím to je. Mě sex moc chybí a už me nebaví o něj škemrat. Nevěděl byste, co s tím ? Děkuji
      Karel Chába Prosinec 5, 2016

      Dobrý den, jsou opravdu lidé, kteří potřebují sex s partnerem jen krátce po seznámení, pak už ne. Respektive jen velice sporadicky. Je jedno, jaké jsou teď konkrétní příčiny u všeho partnera. Podstatné je, že on to nechce řešit. Že nechápe, že vztah není o něm, ale o vás. A že i když on více nepotřebuje, tak je nutné hledat cesty. Když nechce, nemáte šanci a měla byste zvážit odchod.
    Denisa Únor 22, 2017

    Dobry den. S pritelem jsem 8 mesicu poznaly jsme se na svatbe jeho sestry v te dobe sem byla zadana(v dlouhodobem nefungujicim vztahu) po setkani snim sem si uvedomila ze musim odejit. Hodne nas to k sobe pritahovalo a ja si byla jista ze je to to prave. Pritel je velmi pozorny,starostlivy, hodny velky dobrak(velky obrat oproti me vztahove minulosti plne trapeni s minulymi partnery) a take je flegmatik. Je ,,dokonaly,, pro budovani budoucnosti a rodiny. Muj problem je ale ze i sem tam na zacatku mi casto prisel trapny a take pritazlivost sem tam opadla pak se zas vratila a nebo sem se citila zamilovana a nekdy zase vubec. Taky mi se mi casto stavalo ze sem se na nej tesila ale jak prisel
      Karel Chába Únor 27, 2017

      Dobrý den, tlačíte se do toho rozumem. Můj názor je, že to, co na něm na začátku obdivujete, bude na konci důvod k rozchodu a odporu k němu.
        Denisa Únor 28, 2017

        Dobry den, chcete tim rict ze to skonci a nemame sanci na stastny konec? Cekala sem spise radu co delat aby se to zmenilo co proto udelat.
          Karel Chába Březen 1, 2017

          Dobrý den, bohužel ve vašem dotazu nevidím žádnou otázku, takže nevím, co jste čekala.
    Lucie Únor 27, 2017

    Dobrý den,potřebuji poradit.nevím zda mám problém ve vztahu či ne,já myslím že ano můj partner má názor,že ho nemáme prý jsem jen moc náročná.jsem dost emotivně založená a bez toho je mi ve vztahu dost špatně.(partner mě nepochválí,moc semnou nemluví,není ke mě nijak pozorný,snídaně do postele a růže jen tak s lásky nepřipadá v úvahu,sám nic nevymyslí co dnes budem dělat,pořád jen hraje hry a to mu je 49let,mě je 25let mám dvě děti né sním,ale žijeme společně,já vařím ,poklízím nikam nechodím a připadám si na všechno sama,mám pocit,že jsi mě neváží,uvažuji o rozchodu,ale nejsem si pořád jistá zda Ano,to co bych chtěla po něm mu já Dávám,ale od něj žádná odezva,prosím poradte.
      Karel Chába Březen 7, 2017

      Dobrý den, pokud s vámi nebude chtít věci řešit a pracovat na tom, abyste byli oba spokojenější, nemůže se situace zlepšit. Takže ho ještě jednou poproste a vysvětlete mu, jak se cítíte. Mluvte jen o svých pocitech. Jen o tom, co v sobě prožíváte. O něm nemluvte, aby se nebránil nebo nezavřel do sebe. Pokud bude dál pasivní, je už jen na vás, jak se rozhodnete postupovat.
    Tynula Březen 27, 2017

    Dobrý den, jsem rozvedená a nyní, po delší době mám přítele.Ze začátku mi nevadilo, že se nevídáme 3x do týdne, protože žiju s 8letým synem a chodím do práce,času málo.Ocenila jsem, že časově na mě není vyvýjen od přítele žádný tlak.Po roční známosti mi ale nepříjde úplně v pořádku, že se vidíme 1 až 2x za tři týdny. Upřednostňuje volání, psaní po telefonu, skypu. Jsme v kontaktu skoro denně, ale takovýmto způsobem.Okruh našich známých a příbuzných,ani těch nejbližších se tedy neprolíná.Příteli jsem tohle řekla a dočkala jsem se souhlasu, ale nic dál 🙂 Zdá se mi, že takovýto stav mu vyhovuje.Občas spolu jdeme na večeři,strávíme víkend, ale vše je jako..z dálky. Co říkáte takovému vztahu ?
      Karel Chába Duben 3, 2017

      Dobrý den, i takové vztahy jsou. Jemu ta vzdálenost vyhovuje a nejspíše není schopen větší blízkosti. Není to špatně. Je to otázka toho, zda vám to vyhovuje oběma, respektive zda jste ochotni dělat kompromis a řešit to.
        Tynula Duben 4, 2017

        Děkuji moc za odpověď. Ono je to samozřejmě trochu složitější, ale tu základní věc jste mi pojmenoval
    Kateřina Květen 15, 2017

    Dobrý den, přítelem jsme spolu rok, ale jsme spolu podruhé. Poprvé jsme spolu chodili dva měsíce, užívali si bylo to vášnivé, živé a vše včetně sexu bylo perfektní. Po té ale přišel s tím, že chce pauzu. Měl románek se svou ex, a po jeho iniciativě jsme se k sobě vrátili. Jenže vztah s ním mě ted nebaví. Sex je hlavně o něm a rozčiluje mě, když u toho dělá vtípky,, když já bych ocenila vážnější přístup. Záliby upřednostňujeme také jeho. Např miluji procházky ale on nikdy jít nechce a jezdíme všude autem. Mám pocit, že ho nezajímá co mám ráda a nikdy s na nic neptá. Chvílemi ho šíleně miluji a jindy mi vůbec nechybí, těším se na něj třeba dva dny ale jak se vidíme jsem naštvaná. Co s tím?
    Pavel Květen 30, 2017

    Dobrý den chci se zeptat jsem s partnerkou už prez4 roky máme spolu necelé 2 roky syna. Poslední rok jsem se choval hodně špatně hádali jsme se přítelkyně my tvrdí že mě nemiluje poté si myslela že jsem ji byl nevěrný tak mi udelála scénu. Pak jsme spolu nebily 2 měsíce. A ona podvedla mě. S mim kamarádem do kterého se zamilovala. Má rodinu a 2 děti je to policajt a doma i mě vše za přel ona přiznala a ji sliboval jak sní bude jak ji miluje atd… už to nějak nezvládám v tom žít já přítelkyni miluji chtěl jsem odejít ona říkala ať zůstanu, že chce ať je to jak driv. Ale nemiluje mě už rok. A momentálně musí zapomenout na něho. Chci se zeptat jestli je ještě možné, aby sé do mě zamilovala.
      Karel Chába Květen 30, 2017

      Dobrý den, já nevím, co vy si přesně představuje pod pojmem „zamilovaná“, nicméně je možné, abyste spolu zase spokojení byli. To ale vyžaduje práci na vztahu. Odstranění příčin toho, proč k celé krizi došlo. To musíte chtít oba. Oba musíte uznat svůj díl a svou odpovědnost za snahu, kterou je nutné vyvinout, aby se věci změnily. Začít byste měli komunikací a potřebami. Viz články https://www.partnerske-vztahy.eu/proc-by-mel-mit-kazdy-vztah-pravidla-komunikace/ a
      https://www.partnerske-vztahy.eu/partnerska-dohoda/.
        Pavel Květen 31, 2017

        A když jsme se hádali je normální že se jí vše hnusilo i sex. A že mě přestala milovat pak se zamilovala do toho ženateho. Ale vrátila se a řekla že by chtěla, aby to bylo jako dřív, ale že potřebuje čas a musí na něho zapomenout. Zatím se to zvládá když byl sex řekla akorát že ji to nebaví. Chci se jen zeptat kdy chceme oba dva a byli jsme 4 roky dokáže to být v pořádku a je možné že se zpět zamiluje do mě?? Máme spolu 2 lété dítě. Předem vřele děkuji. M
          Karel Chába Květen 31, 2017

          Dobrý den, z pochopitelných důvodů nemohu opakovaně reagovat na váš dotaz. Po každé mé odpovědi nejspíše budou následovat další vaše dotazy, a tak to půjde dál a dál. On-line poradna je jen obecně návodná, ukazující směr. Váš problém nevznikl přes noc a nemůžete si myslet, že ho vyřešíte jen tak jednoduše (i když bych vám to přál). Pokud chcete svůj problém opravdu řešit, tak využijte této služby – https://www.partnerske-vztahy.eu/konzultace/pisemna-konzultace/. Detailně vám popíši, co máte krok po kroku dělat, a vysvětlím vám, proč jste se do situace dostali, abyste to už neopakovali.
    Fox Červen 10, 2017

    Dobrý den, prosím o radu. Mám vztah na dálku 5 let, 7 let se známe. Posledních 6m je pro mě utrpení, přítel se změnil (je mu o mnoho let víc, než mně, ale vždy nám to klapalo), už mi nepíše, jestli mě miluje, cítím, že po mně ani netouží, odmlčuje se na víc dní v kuse. Snažila jsem se s ním komunikovat a vyřešit, co se děje, vždy odpoví jen, že má moc práce, ale tak je to už půlroku a nemůžu z něj nic dostat. Teď jsme se hodně dlouho neviděli, měla jsem letět za ním i se za ním stěhovat…nevím, zda tu zahodit vše, práci a odejít za ním do zahraničí (je to Čech). Ptám se ho, ale ignoruje mé potřeby, mé otázky a mě to dohání k šílenství. Co mám dělat, když chci aspoň vědět, na čem tedy jsem?
      Karel Chába Červen 12, 2017

      Dobrý den, vy víte, na čem jste. Nicméně se vám to nelíbí a tak doufáte, že když se ho budete ptát, tak svůj postoj změní. Nechcete si přiznat, že i ignorace otázek a jeho chování jsou odpovědí. Nechcete přijmout odpovědnost za to, že vám není dobře, a že jste to vy, kdo je sám vůči sobě odpovědný za to, jak se zachováte.
    Adéla Červen 30, 2017

    Dobrý den, jsme s přítelem 3 roky a žijeme spolu 2 roky. Všechny z výše uvedených bodů bohužel splňuje náš nepovedený vztah a ještě k tomu čekáme miminko. Pritel se mnou nechce trávit žádný čas a začíná na mě už i křičet, když ho požádám o jeho pozornost. Pořád vymýšlím, co bychom mohli dělat a on mi pokaždé řekne, že zrovna teď se mu nic nechce nebo nemá peníze. Ale když mu zavolají přátelé, tak to peníze na pivo má. Rekonstruuje barák a pořád se ohání tím, že buď budem stavět nebo chodit za zábavou. Chová se ke mě opravdu hnusně. Mluvíme spolu pořád, ale problém nejde evidentně vyřešit. Doma jsem pořád sama a pohlazení nebo milé slovo nevím pomalu co znamená.Prosim poraďte.Jsem zoufalá.
      Karel Chába Červenec 3, 2017

      Dobrý den, ano, mluvíte spolu, ale nekomunikujete. To je jeden problém. Druhý je ten, že on musí chtít problémy řešit, a tak to nevypadá. Zkuste se ho tedy zeptat, co by potřeboval, co pro něho můžete udělat vy, aby chtěl komunikovat. Myslím si, že je ve svém životě celkově nešťastný a vylévá si to na vás. Pokud sám nebude mít zájem na změně, nic s ním ale neuděláte. Zde více o zmiňované komunikaci: https://www.partnerske-vztahy.eu/proc-by-mel-mit-kazdy-vztah-pravidla-komunikace/
    Amálie Červenec 10, 2017

    Dobrý den, jsem s přítelem téměř 20 let. je nám 37 let a máme dvě děti 6 a 4 roky. Oba chodíme do práce, ale péče o domácnost a děti je převážně na mě. Mám pocit, že přítel si mě neváží a znevažuje i moji práci v domácnosti, prý mám na všechno „pomocníky“ (myčku, pračku, sušičku),tak co bych ještě chtěla. On má mnoho koníčků, chová včely, hraje s kapelou…koupil starý domek, který předělává, takže skoro není doma. Když mu řeknu, že ve vzahu nejsem spokojená, tak on žádný zásadní problém nevidí. Ale on mě nikdy za nic nepochválí a o nějakých intimnostech ani nemluvím. Prý si za to můžu sama, protože mám na prvním místě děti. Taky mi předhazuje, že kdyby nebylo jeho, tak nemáme žádné přátele
    Petr Červenec 25, 2017

    Dobrý den, s přítelkyní jsme spolu 6let, já 27 ona 23, ještě před 3 měsíci to bylo všechno v pořádku, teď říká že ji už nepřitahuji, a ani neví co ke mě cítí ,přestala si mě prostě všímat, nikoho nemá, jsme spolu každý den, máme pronajatý být a nebo jsme u rodicu,když je potřeba něco dělat. Nechce to ukončit hned, že prý to třeba přejde. Nevím si rady jak mám být nápomocen k tomu aby to tak nedopadlo? Měli jsme plány na vlastní bydlení apod. teď ji přešla prostě chuť a říká že neví, je mladá a připadá si jak 40 letá . Občas jsem měl taky pochyby, myslím že je to zcela běžné, nicméně jsem si pak uvědomil co vše jsme spolu prožili a proč ji vlastně miluji. Nevím co dál.
      Karel Chába Červenec 27, 2017

      Dobrý den, nechte jí čas a prostor. Tím jí pomůžete nejvíce. Pokud budete tlačit, bude to pro ni špatně.
    Jana Listopad 5, 2017

    Dobrý den, mám partnera čtyři měsíce a vždycky to bylo krásný. Vidíme se jen o víkendu protože v týdnu je pracovně mimo ČR. Víkend jsme si vždycky užívali ale poslední dobou je to jiný. Začíná to naladovosti,na moje otázky co se děje mne odpoví neptej se mě. Někdy mám pocit že jsem něco udělala a ani nevím co, mrzí mě to. Nemám už ani odvahu se ho zeptat co dělám špatně, nebo v čem je problém. Když se zeptám na to co jsem udělala špatně, i když si toho nejsem vědoma tak mne řekne že nic že je všechno v pořádku. Ale já vím že není. Nevím jestli se raději nemám ptát a dělat že se nic neděje, ale bojím se že to jednou nevydržím a bouchnu. Pride mně že někdy nejsem přítelkyně ale jen milenka.
    Kryst Leden 11, 2018

    Dobrý den, mam snoubence, se kterým jsem uz 3 rokem a musim říci, ze jsem nikdy nemilovala nekoho jako prave jeho. Problém je v tom, že on ztrácí zájem být se mnou. Komunikace u nas neni problém, kolikrát jsem mu říkala, co mi vadí a co bych si přála, tak jako on mi řekne svůj nazor, jenze muj partner nemá snahu ani uděláte první krok. Vadí mi, ze jeho veškerá pozornost je v jeho zalibech, už ani neumí o ničem jinem mluvit nez o autech, nema potřebu se mnou řešit určité veci, nema ani potrebu se me zeptat jak se mám. Ohledně intimního vztahu, nema ani na me čas ci naladu a nebo chuť. Přijde mi, ze nechce se mnou strávit volné chvíle a nechce byt se mnou.děkuji
      Karel Chába Leden 15, 2018

      Dobrý den, velice se mýlíte. Vy o problému mluvíte, komunikovat neumíte. Komunikace vede k dohodě, kompromisu, pochopení, atd. A ty vy ve vztahu nemáte. Komunikace není jen výměna slov, názorů, je to postoj, filozofie, jak se k věcem, problémům stavím. Co a jak chápu. Takže z toho vyplývá, že pokud se někam má posunout, musíte se dohodnout na tom, že se budete učit komunikaci. Že budete chtít brát problém jednoho za problém obou. Musíte se chtít spojit jako tým.
    Anna Leden 11, 2018

    Zdravím,.. s partnerem jsme spolu necelé dva roky a asi půl roku spolu žijeme „ve vlastním“. Co jsme se vídávali o víkendech nebo o mých prázdninách ve škole to byla harmonie, láska všude kolem, ale nějaké ty věci z mojí strany byly.. např. co se týče uklízení, trošku milosti k mojí osobě. Snažila jsem se, abychom vymysleli, nějaký kompromis, který bude fajn pro obě strany. To mi zůstalo až do teď. Bydlíme spolu a já mám pocit, že spolu jsme jen jako kamarádi s výhodami. Neustále se hádáme kvůli kravinám (ten oběd nemá chuť). A mně už to nebaví. Taky jsem se přistihla, že se do práce těším daleko víc, když vím, že tam je kamarád, on je ale spolužákem mého přítele. Asi platonická láska.
    Vendy Únor 22, 2018

    Dobry den,jsem s partnerem pres 4roky,z toho vic jak 3roky spolu bydlime.Tech problemu u nas je a bylo vic,jednak je pritel mamanek,jak jsem zjistila I z casti finance na ni zavisly.Mamince na me zaluje a ona ho proti me popouzi.oon se me neumi zastat a necha me od ni I od jeho deti urazet.prestala jsem si ho vazit,jiz pres pul roku s nim nespim a vubec mi to nechybi,nic uz mu neverim,protoze je to patologicky lhar.tech veci je vic a ja jsem z nej nejen jako z partnera,ale I jako z cloveka znechucena.Uz nekolikrat jsem s nim mluvila o tom,co mi vadi,ale nic se nezmenilo,on si problem nechce priznat a nebere me vazne.Ta averze vuci nemu se z me strany prohlubuje.poradite mi co mam delat?
      Karel Chába Únor 22, 2018

      Dobrý den, pokud to cítíte, jak popisujete a on nic nechce řešit, měla byste odejít. Každý vztah se nedá zachránit.

Komentáře

Své komentáře prosím formulujte maximálně do 700 znaků!
Jakmile bude váš komentář zodpovězen, budete upozorněni e-mailem. Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

* povinný údaj